Фото © Олександра Масюк
Фото © Олександра Масюк
Зофі
я усвідомлюю в принципі
своєю макітрою,
що формулою нехитрою
можна вирахувати:
вібрації поміж ребер йдуть
від хвиль звукових з динаміку,
і мене трясе, як кераміку
на поличці музею
під час землетрусу
або як трясуть
бабусину грушу
граблями навесні.
неначе щось обірветься в мені:
от-от
і ні.
цілувати тебе, як пити моршинську
сильногазовану,
в той час, як надвOрі
всі тридцять три.
від лоскоту вимикаються всі рубильники
в голові.
і дні припиняють ділитись
на будні і вихідні.
Спершу, коли крига тане,
Вона це робить беззвучно.
Так само, як без жодного шурхоту,
Хтось заходить в думки й власноруч
Розставляє там спільні спогади в рамках.
«Пішак», який тепер в дамках.
І тільки різкий звук кушетки,
Яку він відкриє поближче до стінки твого міокарда,
Нагадає, в чиїх руках козирна карта,
А хто тепер не господар своїм же власним думкам.
Як сусід, який забуває закрити кран,
А всю комуналку оплачуєш ти.
Як весна, яка прийшла передчасно,
І всі статті - про потепління і викиди CO2,
А ти просто радий, що знов зеленіє трава,
І не думаєш про катастрофу за рогом.
Тільки про те, як самій зі своєю кушеткою протиснутись боком,
Поглибше в її думки.
Я перепитаю ще один (п’ятий) раз,
Щоб точно запам’ятати її типаж,
Яким я ніколи не буду:
Їй до вподоби адамові яблука,
Може, Ред Принц, хоча б Симиренки.
З мене ж вийде хібащо груша
Для такої спортсменки.
Вона втішає і каже:
Зате ми обидві із ребер.
Виламує третє, четверте і п’яте —
І просовує руку до серця.
Після ретельного огляду
Вона виносить вердикт:
Абразив на бруску непоганий,
Зійде для точіння ножів.
Бо той крайній кухонний камінь
Каже, вже геть зубожів.
Моя кохана —
Професійний м’ясник.
Тібоун не щадить жодне лезо:
Ні серейтори, ні тесаки —
Її хлопець так любить стейки,
Я так люблю точити ножі.
Білу шию хочеться укусити,
як гарячий батон,
що несеш з магазину в дитинстві.
В цьому дійстві,
Відчуваю, наче я ані крихти
Не їла у цьому житті.
Наче вперше я почуваюсь ситою,
І, наче, я вкрала цей хліб,
Бо не може щось стільки просте
Бути стільки солодким,
Як сік.
писати віршí про любов з віком,
наче прати білизну руками.
відчуваєш трошечки сорому
і себе —
трохи відсталою
від часів і однолітків.
та якщо почуття
в‘їлися глибоко,
не підійде машинне прання.
барабан крутиться
за давно зáвченим циклом:
алкоголь-
забуття-
нові обличчя-
ті самі історії.
однак ліками від застуди
не лікуються хворі на
запалення обох легень.
пам‘ятаєш, колись
ми були відвертими вдень,
а не тільки під простирадлами?
думала,
втрачаю хист римувати,
але, схоже, що до почуттів.
і пальці після прання руками
такі бридкі та відразливі,
що на ще один раз —
у мене не вистачить сил.
сонце мене зіткало із шóвкових ниток,
щоб я була ніжною і легкою.
натомість — я з усього зісковзую:
ніде не затримуюсь,
як той самий халат із шовку
з плечей коханої дівчúни,
якій від хмільного рум‘янця
відбивається в очі тінь —
і весь світ стає, як те розé
в недопитому келисі.
навіть цей келих на мене дивився, здавалось, розлючено.
він лишився єдиний з усього серванту,
пережив три весілля,
і дванадцять хрестин.
а тепер з двадцяти лишився один.
і все по моїй вині,
від мого вина
і під мій вініл.
так й сидимо:
я і непарний він.
шовк, крім того,
що ковзає,
дуже легкозаймистий.
тому мій домашній арешт — навмисний.
щоб разом зі мною
не згоріло все місто.
Перебирай мене пальцями,
як фотокартки
Де куточки губ трохи припідняті
І сорочки зім’яті.
Бережи мене від мізинчика до мізинчика
Від п’ят до неслухняної чолки,
Я сьогодні сховаю шипи та всі голки.
Цілуй мене,
Наче — я наше останнє літо,
Мов почуття — морська піна
І завтра все буде інакше,
А, може, не буде і зовсім.
Почуття — метелики-одноденки
І я ніколи не зможу пообіцяти,
Що буду кохати тебе і завтра
(так само),
А обіцяти тости щоранку
До сáмого гробу — не хочу.
Тости
І такий самий сухий секс по суботах —
Це те, що мене до нього й загонить.
Прошу,
Якщо “кохаю”, то тільки найтеплішого кольору,
А не так,
Наче до голови з лайкою та погрозами
Піднесли дуло
Уявного пістолета —
І кричать до втрати свідомості
Про вічність і її ехо.
Пробач,
Я не деталька лего.
І не намагаюсь вписатися
в жоден соціальний конструкт.
Але якщо попри все навкруг
Ти покличеш мене сьогодні
Дістати до Сонця і вкотре згоріти,
Я вдягну найзручніші кроси
І буду чекати тебе під під‘їздом.
[p.s.] як схочеш — приходь,
але не неси квіти.
(чотири акорди для тих, хто став експериментом для своїх гетероподружок)
Am
ти вчора пила і казала
Em
що п‘яні руки роблять те,
G D
про що лиш мовчки мріє твереза голова
Am
сьогодні прокинулась, встала
Em
сказала: «не знаю, що сталось
G D
пробач, я просто перепила»
Am Em
вино так бісить, бо воно напівсолодке
напів-напів
G D
годинник бісить, бо там лиш напів на другу
напів-напів
Am Em
ти бісиш, бо їдеш до свого «друга»
напів-напів
G D
напів його, напів моя,
Am Em
послухай, ми варті більше, ніж «напів»
Am
і ні, я тобі не пробачу
Em
запах чужий у волоссі
G D
три зубних щітки: вдома, у мене
і у його берлозі
Am
алкоголь не сховає правди,
Em
коли дивляться в очі прямо,
G D
та і ти здатна на більше, ніж
на чотири бокали